9 greșeli de evitat ca Antreprenor

De unde încep dacă vreau să lucrez de acasă?
16 august 2022

Oamenii de succes greșesc repede și greșesc primii.


1. Iti este frica sa greșești. De mici suntem “programați” să nu greșim pentru că după greșeală vine consecința negativă. Mai bine stăm pe loc ca nimeni să nu ne arate cu degetul, în cazul în care eșuăm. Greșeala îți arată drumul spre succes și faptul că tu mergi în direcția cea bună. De ce? Pentru că Atitudinea determină Altitudinea și când înveți din fiecare greșeală, traiectoria e sigură: e în sus! 
Toate aceste greșeli pe care ți le voi enumera astăzi, începând cu aceasta, le-am comis și eu. Secretul este să învățăm repede din ele și să mergem înainte pe drumul ales. Din greșeli înveți mai mult decât din succes.

2. Vomăm informația când tot ce ar trebui să spunem este: 

Sunt curioasă! Dacă eu fac rost de un link la o seară de testimoniale unde oamenii împărtășesc din experiențele lor, ai vrea să vii? Dacă eu iți dau un video despre aceste produse, te uiți la video? Când pot să te sun/să-ți scriu să-mi spui ce întrebări ai pentru mine? 

3. Crezi că trebuie sa fii guru, că trebuie să memorezi informația și că nu poți să o citești de pe foaie. Tu doar trebuie să știi unde găsești informația chiar și la miez de noapte, dacă trebuie!

4. Crezi că poți să iei o pauza oricând pentru că lucrezi de acasă! Te pui să scrii un articol/postare/mesaj cuiva din echipa și sună telefonul, latră câinele, copilul plânge, intri pe Facebook, deschizi un link. În fiecare dimineață tu te trezești cu o locomotivă plină de cărbuni și de fiecare dată când deraiezi ca ceva ți-a distras atenția, tu ai nevoie de o cantitate și mai mare de cărbuni pentru a te reîntoarce la ceea ce ai început să faci. Și te miri la sfârșitul zilei că nu ai făcut ce ți-ai propus și mai ești și obosit peste măsură. Când începi ceva du la bun sfârșit. Începe să practici acest obicei cu lucruri mici: vezi o gunoaie pe jos, o ridici în momentul ăla, te întreabă cineva ceva – îi răspunzi în momentul acela. Mai bine lucrezi 15 minute pe zi, în fiecare zi, decât să te oprești. De ce? Pentru că atunci când ai oprit locomotiva, o să ai nevoie de o cantitate și mai mai mare de cărbuni să o pornești + să recuperezi progresul care l-ai fi făcut între timp + ratezi momentum de fiecare dată – cu aceeași precizie. 

5. Crezi ca trebuie sa fii mereu ocupat si pierzi esenta, lucruri care contează cu adevărat în viață. Fiind ocupat e doar o scuză pe care o folosești să ascunzi slăbiciunile tale și frica. Începe să faci ceea ce știi că ar trebui să faci, dar nu chiar vrei să faci. Ocupat – nu înseamnă că ești important și muncești din greu, ci că ești puturos și fără control. Ne e așa de lene să planificăm, să prioritizăm, ne considerăm prea slabi să ducem acel plan la îndeplinire. Ocupat – devine un mod de viață care-ți fură viața. Începe să delegi și să folosești instrumente care să te ajute. Plătește pe altcineva să facă curat 1x/săptămână, să-ți tundă iarba, să-ți facă mâncare, să iți facă postarile, etc.

6. Nu iți dai seama că weekend-ul este făcut pentru odihnă! O mașină scumpă devine fără valoare când rămâne fără benzină. Ea nu funcționează la capacitatea ei maximă fără motorină. Același lucru e valabil și pentru tine. Pentru a performa în timpul săptămânii ai nevoie de odihnă.

7. Cand organizația ta crește te pui în poziția de arbitru, preot, pastor, consilier, judecator, polițist, mamă, tată, soră, etc. Slujba ta este să ții prezentări, să faci follow up și să antrenezi liderii. Întotdeauna vei face alegeri cu care nu toată lumea agreează, te vor vorbi de rău. Nu e despre tine! Dacă arunc 20 de euro îi iei de acolo? Oamenii s-ar putea sa te critice sau sa te ignore, să te bage și să te scoată, DAR, adu-ți aminte că Valoarea ta este aceeași. Slujba ta este să fii liderul pe care ai vrea să-l ai sau să-l fi avut.

8. Nu te uita in buzunarul nimănui. Avem tendința de a ne uita la om și a decide noi pentru el dacă are bani sau nu. Oamenii vor găsi întotdeauna banii necesari pentru a investi în ce consideră ei că e important pentru ei. Oprește-te din a te mai uita în buzunarul celuilalt. Nu-i treaba ta! Misiunea ta este să le spui ca există o Alta Cale. Ce fac ei cu informația nu este treaba ta! 

9. Pentru ca o faci cu pasiune, te comporti de parca Afacerea ta este prioritatea Nr. 1 in viata ta. Prioritatea mea Nr. 1 este Dumnezeu, familia și apoi Business-ul. O vreme nu am făcut așa și am picat de multe ori în Burnout. Amintește-ți că noi începem în forță pentru că avem prioritățile setate corect, dar apoi devenim un cal care trage prea mult: mesaje *urgente*, focuri pe care trebuie să le stingi, drama, găuri negre – persoane care îți tot spun ce vor face, și pe urmă nu fac, cuvinte negative care vin spre tine și te dărâmă pentru o clipă, oameni care vin cu scuze *Nobile* în loc să se folosească de aceste scuze să se apuce de treabă. Toate acestea + responsabilitătile pe care le ai în familie te trag în jos. Ascultă la mine ce-ți zic – e o panta atât de alunecoasă! Tot ce ai nevoie să faci este să le arăți oamenilor unde să găsească informația. Stabilește câte ore lucrezi pe zi și ține-te de program.

Larisa Bangs
Larisa Bangs
Aromaterapeut. Maseur terapeut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Contacteaza-ma acum